Sunday, December 20, 2009

Journey

相逢是一首歌,相逢亦是一段旅程,而这种相逢也许是邂逅一个人也许是一本好书一首打动内心的歌,我们不能生活在真空当中,所以注定要相逢许许多多人和事,喜欢两首《journey》,有着不同的主题。

0. corrinne may的《journey》来自她的专辑《fly away》,张韶涵当初翻唱的这首歌,看过那电视的人应该很熟悉这首曲子,但是张的海豚音高低音的切换将这歌也演绎的很好,但是缺少corrinne may的那种成熟,性感,以及固有的深沉,下面是歌词:

It''s a long long journey 

Till I know where I''m supposed to be 

It''s a long long journey 

And I don''t know if I can believe 

When shadows fall and block my eyes 

I am lost and know that I must hide 

It''s a long long journey 

Till I find my way home to you 

Many days I''ve spent 

Drifting on through empty shores 

Wondering what''s my purpose 

Wondering how to make me strong 

I know I will falter I know I will cry 

I know you''ll be standing by my side 

It''s a long long journey 

And I need to be close to you 

Sometimes it feels no one understands 

I don''t even know why 

I do the things I do 

When pride builds me up till I can''t see my soul 

Will you break down these walls and pull me through? 

Cause It''s a long long journey 

Till I feel that I am worth the price 

You paid for me on calvary 

Beneath those stormy skies 

When Satan mocks and friends turn to foes 

It feel like everything is out to make me lose control 

It''s a long long journey 

Till I find my way home to you.to you

这是一段很长很长的旅程 

直到我明白那里是我认为的去处 

这是一段很长很长的旅程 

而我不知道是否能相信 

当阴影落下阻挡了我的视线 

我失败了并且明白我必须躲藏 

这是一段很长很长的旅程 

直到我找到回家的路是走向你 

我曾用尽了许多日子 

来回漂流在无人的岸边 

疑惑著我的目的是什� 

疑惑著如何使自己更坚强 

我知道我将会变的脆弱 我将会哭泣 

我知道你将会站在我的身边 

这是一段很长很长的旅程 

而我需要更向你靠近 

有时候这种感觉没有人能了解 

我不曾知道为何我完成了那件做过的事 

当骄傲像高墙般将我拱起 直到我看不到自己的灵魂 

你是否会拉著我穿越过这高墙 

因为这是一段很长很长的旅程 

直到我觉得那代价是值得的 

你给了我基督受难像 

在这暴风雪的影响下 

当人们魔鬼般的嘲弄一个个变成敌人 

感觉就像每件事使我因来不及而失去控制 

这是一段很长很长的旅程 

直到我找到回家的路是走向你 走向你

1.     enya的《Long long journey》,new age风格和流行乐的区别还是很大的,enya的低音这歌也极富感染力,第一次见到中文的歌词

City lights shine on the harbour,

Night has fallen down,

Through the darkness

And the shadow

I will still go on.

Long, long journey

Through the darkness,

Long, long way to go;

But what are miles

Across the ocean

To the heart that's coming home?

Where the road

Runs through the valley,

Where the river flows,

I will follow every highway

To the place I know.

Long, long journey

Through the darkness,

Long, long way to go;

But what are miles

Across the ocean

To the heart that's coming home?

Long, long journey

Out of nowhere,

Long, long way to go;

But what are sighs

And what is sadness

To the heart that's coming home?

城市灯光照在港湾

夜幕已降临

穿过黑暗和那阴影

我将继续走

漫漫旅途

穿过黑暗

还有很长的路

但对那归心似箭的人来说

越过海洋又多远?

在那穿过峡谷的路上

在那河水旁

我将踏上条条大路

回到熟悉的地方

漫漫旅途

穿过黑暗

还有很长的路

但对那归心似箭的人来说

越过海洋又多远?

漫漫旅途

终要结束

还有很长的路

但一切叹息一切伤悲

对归人又算什么?

 

http://www.top100.cn上面的曲子有正版的可供试听、下载,动动鼠标键盘就可以找到了。


--
Best Regards
ouyangzi

0 comments: